Wednesday 4 October 2017

Tanker om bok - Juritzen og Vega forlag inviterer - Høstens bøker - Trondheim - Sellanraa - 26.09.2017

Fra Høstmøte med Juritzen og Vega forlag - Man gikk ikke tomhendt derfra - Foto:RandiAa©
Her kommer et lite billed-glimt inn i den store bokdagen med Juritzen og Vega forlag. Bildene taler stort sett for seg selv. Men som oppsummering kan sies at her var det variasjon – fra romaner til ølquiz bok og strikking og mat, ulver og katter og Zombier og sakprosa, historie og politikk, krim og punk og romantikk og makeup – og mye mer, se bilder –  i tillegg fikk vi utsøkt mat og vin, og god tid til å snakke med forfattere og forlags-representanter. Det var første gang jeg snakket med krimforfatter Jørgen Jæger og nå skal jeg lese en av hans bøker også – Cecilia Samartin har jeg aldri snakket med, men jeg har lest noen av bøkene hennes  - spesielt likte jeg boken som handlet om Cuba – og det fikk jeg sagt til henne. (Mitt møte med Cecilia Samartin - Foto:Anita)

Stedet for bok-høst-festen var den lille. intime restauranten Sellanraa som en del av Trondheim Litteraturhus

 
Sarah Natasha Melbye fra Juritzen og Eline Oppebøen fra Vega - Foto:RandiAa©
Strikkebøker er alltid populære - Foto:RandiAa©
Eline Oppebøen fra Vega forlag - Foto:RandiAa©
Finn Jørgen Solberg - Forlagssjef Vega forlag - Foto:RandiAa©
Historiske dokumentar-bøker er viktige - Foto:RandiAa©
NTB i 100 år - så heldig å få denne dokumentariske boken - Foto:RandiAa©
Ulvedebatten er stadig like intens - interessant bok dette - Foto:RandiAa©
Selv er jeg ingen øldrikker, men vet det finnes mange sorter og at øl kan være ren vitenskap - Knut Albert Solem har skrevet denne - Foto:RandiAa©
Knut Albert Solem kan mye om øl - Foto:RandiAa©
I denne var det mange morsomme spørsmål - men jeg tror ikke jeg vil score så høyt her - Foto:RandiAa©
To forlag i ett nå - samarbeider bra - Foto:RandiAa©
En utmerket vin til den gode maten vi ble servert - en glimrende kokk på Sellanraa - Anita og jeg hadde en htggelig samtale med han om maten - Foto:RandiAa©
Det er mange som er katte-elskere  - bøker av interesse her - Foto:RandiAa©
Denne fikk jeg - så kan jeg kanskje lære litt - Foto:RandiAa©
Spennende serie her for de som liker fantasy - Robert Næss skriver for barn og ungdomFoto:RandiAa©
Robert Næss - Foto:RandiAa©
Ny serie for de som liker noe romantisk - Foto:RandiAa©
Jørgen Jæger skriver populære krim-bøker - Foto:RandiAa©
Jørgen Jæger - nå skal jeg lese en av bøkene hans - Foto:RandiAa©
Forlagssjef Sarah Natasha Melbye  - alltid blid, engasjerende og inspirerende - Foto:RandiAa©
He, he - mye som kan strikkes - Foto:RandiAa©
Hva med litt sild med Thorvald Stoltenberg? - Foto:RandiAa©
Cecilia Samartin leser fra sin siste roman - Foto:RandiAa©
Cecilia Samartin signerer til blide Anita -Foto:RandiAa©
Bok-blogger-venninne Anita har et mer omfattende referat fra bok-høst-festen. Les her.
Her er mitt Flickr-album fra høstfesten med bøker fra Juritzen og Vega forlag:

4 comments:

  1. Artig referat med fine bilder Randi.:) Takk for link og jeg linker deg inn i mitt innlegg også.
    (du den Chardonnayen fra Catena var god.:)

    ReplyDelete
  2. Ja, den (også) var god. Nå skal jeg prøve å være litt objektiv og gi et referat fra Gyldendal-kvelden også. Det var tredje gang med Forfatterne kommer - så har vi ett forlag til i vente da - det blir utrolig mange bøker man får lyst til å lese. I går fikk jeg siste Renberg også, og har lydboken i tillegg - men først må jeg lytte ferdig siste Flatland - synes den er god jeg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror jeg har vært en gang til, sammen med dattra mi..

      Delete
    2. Ja, du har holdt på en stund du, Anita.

      Delete