Tuesday 10 October 2017

Tanker om bok - Boklansering: Gyldendal Forlag inviterer - Forfatterne kommer - Trondheim - Byscenen - 03.10.2017

Cecilie Enger og Mona B. Riise - Foto:RandiAa©
Da var Anita og jeg for tredje året på rad invitert til Forfatterne kommer - Gyldendal Forlag, stedet var også i år Byscenen i Trondheim.
Mona B. Riise ledet oss gjennom kvelden på en humørfylt og inspirerende måte. (Slik vi opplevde det i 2015 og i 2016 også. Her ble vi presentert for spennende bøker og inspirerende forfattere. Skulle bare ønske døgnet hadde flere timer -  det så mye interessant som jeg må se å få kikket nærmere på - både når det gjelder romaner og dokumentar-bøker.  I tillegg til åndelig føde og sosial mingling, fikk vi også utsøkt mat og drikke - det ble en skikkelig høst-bok-fest.
Årets bok-katalog var flott - veldig mye spennende å lese der - den inneholder 344 sider - innholdslisten:

Bla i katalogen her 
Jeg har bladd og lest - den har ikke bare et delikat utseende, men her er også mye interessant. Her for eksempel er i hvert fall noen bøker jeg skal lese:
Her kommer noen foto-glimt fra Gyldendals "Forfatterne kommer 2017":
Mona B. Riise ledet det hele - scenevant som alltid - Foto:RandiAa©
Läckberg har jeg lest alle tidligere av - så denne må leses også - Foto:RandiAa©
Vigdis Hjorth på en ny måte her - Foto:RandiAa©
Mange inspirerende mat- og strikke- bøker i katalogen - Foto:RandiAa©
Heidi Linde og Mona B. Riise - Foto:RandiAa©
Heidi Linde - Talte dager - Jeg likte godt hennes Norsk sokkel - Foto:RandiAa©
For ungdom - Nattspeilet - Ørjan N. Karlsson - Foto:RandiAa©
Ørjan N. Karlsson og Mona B. Riise - Foto:RandiAa©
Cecilie Enger og Mona B. Riise - Foto:RandiAa©
Pust for meg - se katalogside lengre oppe - Jeg likte veldig godt hennes Mors gaver - Foto:RandiAa©
Levi Henriksen leser fra boken sin - se katalog-side lengre oppe - Foto:RandiAa©
Fin underholdning av Levi Henriksen - Foto:RandiAa©
Sara Døscher – Vin til folket - Foto:RandiAa©
Sara Døscher – vinkjenner - Foto:RandiAa©
Vi fikk et lite lynkurs i vintesting. Det var to sorter hvitvin - Chardonnay og Sauvignon Blanc - det var nyttig for meg som kan så lite om vin, kanskje jeg bør lese denne boken og lære litt. Anita var så heldig at hun vant den på vin-smakingen  - Foto:RandiAa©
Interessant å møte Hergjørg Wassmo - jeg har lest de fleste av hennes romaner - nå blir det snart denne siiste også med hennes signatur i  - Foto:RandiAa©
Jørn Lier Horst kom ikke selv denne gangen - men vi fikk han på en morsom video - og han hadde signert og signert og signert bøker til Høstfesten - Jeg har lest denne siste og alle Wistingbøkene -  Foto:RandiAa©

Her er noen flere bilder i Flickr-album:

Samlealbum - Gyldendal Boklanseringer

Anita har et fint referat fra bok-høstfesten med Gyldendal her
Tine har gitt referat fra Gyldendal høst-fest i Bergen

Referater fra tidligere "Forfatterne kommer" - Gyldendal inviterer:
Forfatterne kommer - 2015
Forfatterne kommer - 2016
Forfatterne kommer - 2017
Forfatterne kommer - 2018 

Forfatterne kommer - 2019
Forfatterne kommer - 2023

 

6 comments:

  1. Artig å se din oppsummering av kvelden også Randi. Takker for link.:) Legger inn deg også, i mitt innlegg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk Anita - gjorde dette kort og enkelt, kan jo ikke utelate et forlag vet du - prøver å være objektiv. (Nå må jeg begynne å legge inn noen bokomtaler - nettopp ferdig med siste Flatland - den sluttet litt brått. Begynte siste Renberg i dag)

      Delete
    2. Nei, det er jo dumt.;) Og uansett så er det fint å kunne tipse leserne om nye bøker som virker interessante:)

      Delete
    3. Ja, tenker slik jeg også......

      Delete
  2. Gøy å se Forfatterne kommer med dine øyne, og ikke minst med ditt kamera :) Jeg har lest flere av de nye bøkene fra Gyldendal, og kan love deg at der er noen deilige smakebiter der :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veldig mye bra denne bok-høsten ja - og mye av det er allerede kommet i lyd. Har heldigvis Levi Henriksen i lyd nå. (Har linket til ditt referat)

      Delete