Tuesday 8 August 2017

Tanker om bok - Insight Guides - Explore Krakow av Craig Turp, Renata Rubnikowicz m.fl


Før min reise til Krakow og omegn leste jeg en del om byen og områdene rundt omkring – historie og severdigheter. Jeg brukte både internett og flere bøker. Men den boken jeg hadde mest glede av tror jeg er denne:

Tittel:Explore Krakow – Insight Guides
Forfattere: Craig Turp, Renata Rubnikowicz m.fl
Forlag: Apa Publications
Heftet
Utgitt: 2014
Språk: Engelsk
Antall sider: 144
ISBN13 9781780056746

Markedsplassen - Rynek Glówny - Krakow - Foto:RandiAa©
Den inneholdt alt jeg trengte – illustrasjoner, karter, ruteforslag – 16 fine ruter-forslag faktisk, geografi, severdigheter, skikker, historie, restauranter og matinformasjon, shopping forslag og ”aktivitets-forslag”, arkitektur informasjon og ikke minst et veldig godt stikkordregister hvor jeg fant alt jeg trengte – i tillegg til et ekstra lomme-vennlig rutekart. Dette dekket både Krakow og interessante steder i rimelig avstand fra Krakow.
Innholdslisten:


Min vandring en av dagene i Krakow - (12.5km):
Dette var den perfekte reise-guide for meg – i etterkant fikk jeg brukt den mye også da jeg gjorde redigerings-arbeid med de 650 bildene jeg hadde tatt på turen (heldigvis redusert til 330 ”bare”) – her får man med seg alle de klassiske ”må se”-stedene – Mariakirken, , Jødekvarteret, Wawel slottet og en del flotte kirker - og i omegnen forteller ”guiden” om Saltgruvene, Schindler fabrikken, Auschwitz og Zakopane

Jeg har brukt den samme serien for flere andre reise-mål også – Blant annet Provence og Cuba


Krakow-reisen Del 1
Krakow-reisen Del 2



Her er en del bilder i Flickr album fra vandringer i Krakow og omegn:

No comments:

Post a Comment