Tuesday 18 August 2015

Tanker om bok - Boklansering: Nådegiveren av Jan Boris Stene

Boklansering - Nådegiveren - Foto:RandiAa©
Boklansering i de rette omgivelser: En gedigen hagefest med over 100 gjester og ikke nok med det - Vi befant oss rett ved åstedet for kriminalromanen. Og en av hovedpersonene, doktor Wilberg var på en måte til stede også - han er nok delvis en modell av forfatteren selv - doktor Jan Boris Stene - metodisk og nøye, en fornem herremann.
Boken er jeg kommet halvveis i - og mer enn nok til å konstatere at dette er fin gammel årgang - som speiler forfatteren på en slående måte. Selv om han er en ganske ung mann.
Etter et glass champagne og ett glass hvitvin kom jeg til å omtale forfatteren som et "fossil" da jeg snakket med hans mor og søster - men heldigvis, de forstod meg rett.  Jeg mente jo det bare positivt, at forfatteren er av fin gammel årgang - en sjeldenhet må man si - han har nok funnet sin egen nisje for sitt forfatterskap.(Men dette kommer jeg nærmere inn på med en bokomtale senere)
Nå et lite "foto-referat" fra den storslagne lanseringen. Stedet var Hornemannsgården - og den tropiske sommervarmen brakte alle ut i hagen. Redaktør  Alexander Opsal fra Vigmostad & Bjørke forlag stod for arrangementet. Og servering av champagne vin og frukt og snacks var populært traktement på sommerkvelden.

Etter velkomst-tale, ble det mingling og deretter "queuing up" for boksignering.
Så fulgte en hyggelig bok-samtale mellom redaktør og forfatter - Jan Boris fortalte noe om bakgrunnen for Nådegiveren og motiveringen for skrivingen - den gode samtalen mellom redaktør og forfatter antar jeg virket inspirerende på mange til å se nærmere på Nådegiveren. Inspirerende var også Jan Boris sin opplesing fra boken - de sidene han valgte, ga oss raskt et bilde hovedpersonen - doktor Wilberg.
Her er noen glimt fra bok-lanseringen:

Jan Boris signerer boken - Foto:RandiAa©
 
Redaktør Alexander Opsal skåler for forfatter og bok - Foto:RandiAa©
Litt inne-mingling først - Foto:RandiAa©
Litt servering var det også - Foto:RandiAa©
Boksignering - Foto:RandiAa©
Boksignering - Foto:RandiAa©
Mingling i hagen - Foto:RandiAa©
Vi skåler for Jan Boris (søster og mor er også med) - Foto:RandiAa©
Mer boksignering - Foto:RandiAa©
Mingling i hagen - Foto:RandiAa©
Mange leseglade - Foto:RandiAa©
Mingling i hagen - Foto:RandiAa©
Mingling i hagen - Foto:RandiAa©
Mingling i hagen - Foto:RandiAa©
Den gode samtale - redaktør og forfatter -  Foto:RandiAa©
Den gode samtale - redaktør og forfatter -  Foto:RandiAa©
Jan Boris leser fra Nådegiveren -  Foto:RandiAa©

Boklansering: Flickr-album

Boklansering av Nådegiveren - Jan Boris Stene
Min omtale av Nådegiveren - Jan Boris Stene
Boklansering av I djevelens klør - Jan Boris Stene
Boklansering av Lucifers fall - Jan Boris Stene





4 comments:

  1. Det så jo riktig trivelig ut Randi ! Jeg glemte hele greia , men jeg skulle jo egentlig vært på Boksirkel i går som jeg var alt for trett til å dra på ... Nuvel , har boka i alle fall !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg kikket etter deg ja, Anita. Det ble en meget spesiell boklansering - det flotte sommerværet gjorde at det meste foregikk i hagen.

      Delete
  2. Det så skikkelig koselig ut! Jeg håper å få lest boka snart, da den frister! Og jeg liker å lese debutantbøker. Fortsatt flott sommervær, så nyt det!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det var stort oppmøte på lanseringen. Og nå fortsetter sommeren - som vi ikke fikk hverken i mai, juni eller juli.

      Delete