Monday 13 October 2014

Announcement: Scott Kelby Worldwide Photowalk 2014 - Fotobøker - og The Digital Photography Book

The Digital Photography Book 3 by Scott Kelby - Foto:RandiAa©
Det er kanskje lurt å begynne med bok 1, i denne serien på tre bøker. 
Tittel:The Digital Photography Book - The Step-by-step Secrets for How to Make Your Photos Look Like the Pros
Forfatter: Scott Kelby
Forlag Peachpit Press
Utgivelsesår: 2006
Format:Paperback
Språk: Engelsk
Sider: 219
ISBN: 0-321-47404

Scott Kelby og fotobøker:
Scott Kelby er vel en av de enkleste å søke hjelp hos når man vil forbedre seg litt innen fotografering.
Blant mine mange fotobøker, finnes flere Scott Kelby-er. (Foto er en av mine mange hobbyer, den hobbyen opptar vel nesten like mye tid som litteraturen)
Bøkene hans har blitt bestselgere på det området, grunnen er vel at han vet å gjøre ting enkelt og visuelt. Han har fått mange priser for sine foto-bøker.
Scott Kelby deler sine triks med oss, og nybegynnere oppdager at dette er enkelt. Når man har fulgt hans begynnerbok, er tiden inne til steg for steg å gå videre til hans mer avanserte bøker.
Se, gjør og lær er mottoet - bildene i boken er store, instruktive og lettfattelige. Direkte på sak, uten innfløkte forklaringer.

Scott Kelby fra hans web-side
Scott Kelby følger opp sine "foto-elever" verden over og fremmer gleden ved å fotografere gjennom et verdensomspennende arrangement han startet for 7 år siden: Scott Kelby's Worldwide Photo Walk. (Scott Kelby's web-site)
Da er det Photo Walks i byer og tettsteder over hele verden samtidig - man sender inn bilder til web-sites, det er lokale og internasjonale premier for gode photo-shots. Jeg har vært med i alle år fra starten. Her er annonsen for årets "walk":
Fotobøker er fine å bla i og hente inspirasjon fra - man kan snappe opp og lære litt av hvert, men alt er ikke gjort på en dag - her er noen av mine fotobøker - jeg har holdt på noen år:
Et utvalg av mine fotobøker - Foto:RandiAa©
Et utvalg av mine fotobøker - Foto:RandiAa©
Her er reportasjen fra siste "Walk" som ble holdt lørdag 11.10.2014. (På slutten av bloggposten har jeg linket til bilder fra alle 7 årene)
Fra en Photo-Walk - bildet er tatt av en fotovenn - Foto:KaiA

No comments:

Post a Comment